[O1] Ocierający zacisk koła przód

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sebozk
    Classic
    • 2018
    • 0

    [O1] Ocierający zacisk koła przód

    Zamieszczone przez Krychy
    .... z tego co czytam to każdy boryka się z tym problemem.
    nie każdy - ja nie mam takiego problemu
  • sebozk
    Classic
    • 2014
    • 9

    #2
    [O1] Ocierający zacisk koła przód

    Witam
    Mam skode Octavie 1 z 99roku. silkim 1.9 tdi 110km.
    Problem jest w ocierającym przednim lewym zacisku o tarczę. Wymienione zostały klocki i tarcze, przy montarzu mechanik powiedział że są pozrywane gwinty w zwrotnicy do których jest przykręcony zacisk. Jeździłem tak trochę lecz koło się bardzo nagrzewało, została wymieniona zwrotnica, nowe śruby i tak dalej. Tarcza jest równa bo była sprawdzana. Niestety po przejechaniu kilkunastu kilometrów i kilkukrotnym zachamowaniu problem wraca.
    Gdy układ jest nienagrzany problemu nie ma, regenerowane były również zaciski i tłoczki chodzią. Tarcza to 280mm.
    Prosił bym o jaka kolwiek pomoc bo mam dziwne wrażenie że ci mechanicy do końca sami nie wiedzią o co chodzi z tym....
    Płyn był również wymieniany razem z klockami i tarczami.
    ma ktoś jakiś pomysł ??

    Komentarz

    • lookashECL
      Rider
      • 2009
      • 416
      • Rapid (NH3)

      #3
      To, że po kilkukrotnym hamowaniu zaczyna ocierać zacisk moze być spowodowane własnie tarczą, która wichruje sie pod wpływem temeperatury. Na zimno natomiast jest prosta.
      Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

      Komentarz

      • Tony065
        RS
        • 2009
        • 2487
        • Octavia I (1U2)
        • ARX 1.8 20VT 150 KM

        #4
        sebozk, niestety, seryjne hample, znaczy 280 to szajs. Z byle powodu tarcze się krzywią. Pomaga zmiana na 288, ale to grubsza sprawa, bo trzeba zmienić zwrotnice.
        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
        @ by Tune-up Gdańsk
        TDI VP++ i jeszcze rośnie
        Antek

        Komentarz

        • sebozk
          Classic
          • 2014
          • 9

          #5
          a może być to kwestia przewodów?? jakiegos syfu w układzie ?

          Komentarz

          • ROBAL_26
            RS
            • 2010
            • 2320
            • Octavia I combi (1U5)
            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            sebozk, niestety nie , trzeba by dokładnie sprawdzić czy prowadniki są nasmarowane bo być może się przycinają i blokują nie wracając na swoje miejsce , bądź klocek od zacisku się blokuje i nie wraca wraz z tłoczkiem na swoje miejsce .ok

            pozdro
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz

            • sebozk
              Classic
              • 2014
              • 9

              #7
              Zwrotnica była wymieniona, wczesniej regenerowane zaciski i podobnież tłoczki chodzą. Czyszczony był też zacisk klocków ale chyba oddam do gościa który robi tylko skody i niech się tym zajmie.
              Ostatnio po mocnym chamowaniu przestało ocierać, czasami tylko jak się rusza powoli albo na wstecznym to słychać jak piszczy, po nacisnieciu hamulca i ponownej próbie przestaje obcietrać, może rzeczywiście tłoczki albo w zacisku sie blokują klocki....

              Komentarz

              • roLLo
                L&K
                • 2008
                • 1063
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                A ja mimo tego co piszą inni twierdzę że hamulce 280 mm nie są złe. Nawet w O3 są hamulce FS-III. Sam dość ostrzej czasem jeżdżę i z tarczami nie mam problemu a mam FS-III 280mm. Problem jeśli chodzi o 280 tkwi w poprawnym montażu hamulców. Od zawsze byłem i nadal będę tego zdania. Prawidłowy montaż + łagodne traktowanie przez pierwsze 1-2 tys km da długą współpracę z tymi tarczami np. tak jak u mnie 103000 km i dalej bez bicia choć wymiar graniczny już się zbliża.

                Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                Komentarz

                • sebozk
                  Classic
                  • 2014
                  • 9

                  #9
                  Oddałem właśnie swoja skodzine do serwisu.
                  Maja jeszcze raz rozebrać zaciski, wymienic przewody i przelać świeżym płynem. Zobaczymy czy pomoże.

                  Komentarz

                  Pracuję...